The current project aims to establish a common and sustainable strategy of waste management, through the involvement and participation of Taisha municipality as well as the Achuar communities, creating a permanent process of collaboration and synergy between these parties.



The Project aims also to give support to the local authorities that are the competencies on the waste management plan, developing an efficient and ecologically sustainable system enable to improve the life conditions of the local beneficiaries, generating between them a new environmental conscious to conserve the Amazon ecosystem for the future generations.



Finally, the present action will contribute significantly to the Taisha municipality to be stronger and enhance its capacity on the waste management plan with a participatory strategy within communities, progressively extending it to the entire Achuar territory.



viernes, 13 de mayo de 2011

11 MAYO: EVENTO DE PRESENTACION DEL PROYECTO

 El 11 de Mayo a las 17H00 en el local de recepciones “La Casa de Doña  Carlota Aguayo”, ubicado en la calle Quito en la ciudad de Taisha se organizo' el evento de presentacion del Proyecto “GESTIÓN DE DESECHOS SÓLIDOS Y REDUCCIÓN DE LA CONTAMINACIÓN EN EL MUNICIPIO DE TAISHA Y EN EL TERRITORIO ACHUAR  -NSAPVD/2010/259-173”, con la participacion de las autoridades locales y el Jefe de la Cooperacion de la Delegacion de la Union Europea Dominique Wauters. Ademas en este evento participaron el prefecto de Morona Santiago Marcelino Chumpi, Alcalde del Municipio de Taisha Celestino Wisum, la Secretaria Nacional de Cooperacion Gabriela Rosero, la Coordenadora de ACRA en Ecuador Sara Caria, la secretaria general de la Fundacion Chankuap Adriana Sosa, Domingo Tanchim vice.presidente de la NAE (Nacionalid Achuar de Ecuador), los representantes del Gobierno provincial de Morona Santiago, de los Ministerios de Ambiente, de Salud, y de Educacion y de otras organizaciones y los periodistas de las radios y televiosiones locales y nacionales, por un total de alrededor de 50 participantes.




Al final de las intervenciones y de la presentacion del proyecto fue organizada una merienda para todos los participantes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario